Top

به نوجوان خود کمک کنید تا 6 ترس درباره آینده را مدیریت کند

بیشتر نوجوانان نسبت به زندگی بعد از دبیرستان کمی احساس اضطراب می کنند. برای نوجوانانی که در مدرسه یا از نظر اجتماعی تلاش کرده اند ، این احساسات می تواند شدیدتر باشد. تجارب مکرر با ناکامی ها و چالش های گذشته می تواند ترس بیشتری را درباره آینده ایجاد کند.

صحبت از طریق این ترس ها با نوجوانان می تواند به رفع برخی از اضطرابها کمک کند. همچنین می تواند عزت نفس آنها را تقویت کند.

1-ترس از عدم ورود به دانشگاه

پیام شما: شما چندین گزینه داری که باید در نظر بگیری. خیلی مهم است که به مواردی که متناسب با نیازها ، نقاط قوت و علایقت هستند، توجه کنی.

چگونه می توانید آن را بگویید: "من می دانم که شما نگران هستی که نمرات آزمون (رتبه کنکور) شما برای دانشگاه مناسب نباشد. اما، گزینه های خوبی برای انتخاب خواهی داشت. "

2-ترس از ترک خانه و مستقل بودن

پیام شما: شما مهارتهای لازم را داری ، حتی اگر ترسیده باشی و فکر کنی این کار را نمی کنی، درواقع مستقل شدن یک روند است.

چگونه می توانید آن را بگویید: " ما قبلاً روی بسیاری از مهارت های مورد نیاز کار کردیم و در ادامه ، شما بیشتر خواهی آموخت. "

"باید بدانی برای مواردی که پیش می آید می توانی به چه کسی مراجعه کنی. و به یاد داشته باش ، من هنوز اینجا هستم تا کمک کنم! "

3- ترس از شروع دانشگاه و شکست خوردن

پیام شما: ممکن است کار سختی باشد و بعضی از اوقات به آن عادت کنی، ممکن است اشتباه کنی .

چگونه می توانید آن را بگویید: «دانشگاه یک تجربه کاملاً جدید و ناآشناست. من می دانم اگر نگران هستی اما شما یاد گرفته ای که چگونه در مورد آنچه که نیاز داری صحبت کنی و بدان که اگر این راهی که انتظار داشتی برآورده نشد ، می توانی با من صحبت کنی و من به شما کمک می کنم.

4- ترس از شروع کار و شکست

پیام شما: سرکار رفتن یک تجربه است است. اگر اولین کار جواب نداد ، شما بیشتر در مورد خود و چگونگی بهترین کار یاد خواهی گرفت.

چگونه می توانید آن را بگویید: "این یک تغییر بزرگ است ، رفتن از دبیرستان به دنیای کار. اما شما قبلاً تجربه شغل پاره وقت داشته ای و نشان داده ای که چقدر توانایی داری. 

5- ترس از انتخاب مسیر شغلی "اشتباه"

پیام شما: این کمک می کند تا بدانی به چه چیزهایی علاقه مند هستی. اما همچنین مهم است که بدانی همیشه می توانی انتخاب دیگری داشته باشی و به جستجوی گزینه ها ادامه دهی.

چگونه می توانید آن را بگویید: "من می دانم که انتخاب شغل برای زندگی ترسناک است. اما شما مجبور نیستی فعلا تصمیم بگیری. من به شما کمک می کنم در مورد مراحل شروع آن فکر کنی. انواع مختلفی از مشاغل وجود دارد. اگر مناسب نیست ، همیشه می توانی چیز دیگری را امتحان کنی. "

6- ترس از دوست داشتن یا نداشتن زندگی اجتماعی

پیام شما: شروع مرحله جدیدی از زندگی اغلب نیاز به یافتن دوستان جدید دارد. این می تواند سخت باشد. اما دوستان جدیدی که در محل کار یا دانشگاه ملاقات می کنی بسیاری از علایقت را مشخص می کند.

چگونه می توانید آن را بگویید: "من می دانم که کنار گذاشتن دوستان خود و ایجاد دوستان جدید کار سختی است. سازگاری با زندگی با هم اتاقی ها یا زندگی در خوابگاه می تواند کار سختی باشد ، اما دوست یابی عبارت است از یافتن افرادی که از همان کارهای شما لذت می برند. اگر می خواهی لیستی از آنچه را که دوست داری انجام دهی تهیه کن ، می توانم به دنبال مکان هایی باشم که افراد دور هم جمع می شوند تا این منافع را دنبال کنند. "

روشهایی را برای مدیریت نگرانی های خود در مورد فرزند خود بیاموزید و دریابید که اگر نوجوان شما با شما صحبت نمی کند چه کاری باید انجام دهید.

با مرکز تخصصی روان شناسی آترینا در تماس باشید و با شرکت در کارگاه های ویژه نوجوانان (آموزش مهارتهای زندگی بر اساس متد 4H) و کارگاه های ویژه والدین نوجوان (فرزندپروری نوجوان و ..) ، از دیدن تغییرات مثبت لذت ببرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09196510590 و 02122684075  در تماس باشید.

تهیه شده در دپارتمان مطالعات کانون روانشناسی نوجوان آترینا

مترجم: فاطمه رازی

منبع:

https://www.understood.org/en/school-learning/choosing-starting-school/leaving-high-school/helping-teens-deal-with-fears-about-the-future

Top